اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شعار اصلاح طلبانه، زمزمه اصولگرایانه تحلیل ویژه

شعار اصلاح طلبانه، زمزمه اصولگرایانه
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» این شعار نخستین‌بار در جریان تجمع اعتراضی دانشجویان در روز شنبه 9 دیماه 1396 در مقابل سردر دانشگاه تهران در جریان اعتراضات توسط دانشجویان چپ سر داده شد و پس از آن در تجمعات و تحلیل‌های دیگر استفاده شد.
 سال 1396 و بعد از انتخاب مجدد حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور که با حمایت اصلاح‌طلبان از جمله سیدمحمد خاتمی رقم خورد وضعیت اقتصادی دشوارتر شد و روحانی به‌دلیل موانعی که بر سر راهش قرار می‌دادند، نتوانست به برخی وعده‌هایش عمل کند که همین موضوع سبب نارضایتی مردم شد و با شروع اعتراضات دی 1396 شعاری جدید «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» سر دادند. اکنون این شعار از سوی شخصیتی مطرح می‌شود که حتی یک روز هم عضو احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا نبوده است، یعنی عزت‌ا... ضرغامی. او در زمانی‌که رئیس سازمان صداوسیما بود از تلاشی برای تخریب جریان چپ یا اصلاح‌طلب دریغ نکرد.
ضرغامی گرفتار توئیت رفقای دیروز شد
ضرغامی پس از پایان حضورش در صداوسیما با بسیاری از اصلاح‌طلبان دیدار کرد و صبحانه خورد که امر پسندیده‌ای است اما اکنون برای توجیه اقدام خودش از آنها انتقاد می‌کند. ماجرا به یک سفر آقای وزیر بازمی‌گردد که خودش با اشاره به یک ویدئو منتشر شده در فضای مجازی درباره اتفاقی در حافظیه، گفت: از من سوال کردند مامور بالای سر حافظیه به یک بچه‌ای که آنجا شعر می‌خواند تذکر می‌دهد و می‌گوید: به ما گفته‌اند اینجا کسی شعر نخواند. بله یک مقطعی در اغتشاشات تجمعاتی می‌شد، مشکلات امنیتی بود، دستگاه‌های مسئول آمدند شرایط ویژه ایجاد کردند و مدیریت کردند، عیب ندارد، در آن شرایط مشکلی ندارد. اما حالا یک بچه‌ای آمده و شعر حافظ می‌خواند باید او را روی سرمان بگذاریم؛ پس جا دارد به آن مامورمان تذکر دهیم، برخورد و توبیخ کنیم و به مردم هم اطلاع دهیم. ضرغامی با بیان این‌که همه باید همدل باشیم، یادآور شد: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند. این همه درباره بودجه یا قانون و مصوبات بحث می‌شود باید برای این باشد که یک لبخند به لب مردم بیاورد. وی ادامه داد: یک توئیتی زدم و بعضی‌ها نفهمیدند منظورم چیست و به من در رسانه‌ها اعتراض کردند؛ آن توئیت این بود که من سوار هواپیما شدم، پشت‌سر من 3 دختر خانم نشسته بودند، بی‌حجاب هم نبودند و یک‌ریز تا تهران هم خندیدند، آن‌ها می‌خندیدند من حالم خوب می‌شد، چرا؟ چون من به‌عنوان وزیر باید تمام تلاشم این باشد که لبخند به لب‌ها بیاورم، حالا خودشان شاد هستند. موقع خروج از فرودگاه و در ترمینال دیدم کسی من را صدا کرد برگشتم دیدم این 3 خانم هستند، از من عذرخواهی کردند و گفتند بعدا فهمیدیم شما جلوی ما نشستید، ما خیلی خندیدیم و حرف زدیم مزاحم شما شدیم، فهم و شعور از این بالاتر کسی دیده است؟ این‌ها دختران ایران هستند، دختر ایرانی یک مسئولی را می‌بیند که سن و سالی از آن گذشته، می‌گوید من خندیدم شما را ناراحت نکردم؟ من در جوابش می‌گویم دخترم تو حال مرا خوب کردی. اصلا این سفری که آمدم برای این است که لبخند روی لبان شما بیاورم، حالا تو خودت می‌خندی؛ وقتی خودت می‌خندی من چرا ناراحت شوم؟ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها این‌ها را نمی‌فهمند، می‌روند خبر را تحریف و منتشر می‌کنند که 3 خانم بی‌حجاب می‌گفتند، می‌خندید، بی‌دینی می‌کردند و ضرغامی گفت دمتان گرم، بگویید که من هم خوشم می‌آید. ببنید حرف از کجا تا کجا است؟
دلیل انتظار ضرغامی از اصلاح‌طلبان چیست؟
ناگهان به طرز عجیبی نوک پیکان انتقاداتش را به سمت اصلاح‌طلبان گرفت و گفت: کسانی‌که با من هم عقیده هستند به‌جای اینکه روشنگری کنند، روی حقایق را می‌پوشانند و من یک اشکالی به بعضی از جریان‌های سیاسی منتقد مانند اصلاح‌طلبان دارم، اصلاح‌طلبان خیلی سعی می‌کنند اتفاقا روی خیلی از حقایق را بپوشانند، شما می‌بینید این رفتار، رفتاری است که شما ادعایش را می‌کنید، زمانی‌که شما ادعایی می‌کنید باید مساله را تبیین و حمایت کنید. هرچند که الان اصلاح‌طلب و اصولگرا کلا تمام ماجرا. اصلا 2 سال است که شعار من این است که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند. آنچه ضرغامی از اصلاح‌طلبان می‌خواهد کمی غیرمنصفانه است. آیا او فراموش کرده که در سال 94 مدعی بود اتاق فکر و فرماندهی اصلاح‌طلبان، منطقی و با برنامه عمل می‌کند؟ یا در بهمن 92 تصمیم راهبردی اصلاح‌طلبان در استقبال از انتخابات را قابل تقدیر دانست. ضرغامی باید کمی به عقب بازگردد یعنی سال 76. موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات تعریف می‌کند: «اگر یادتان باشد، در روزهای پایانی کارزار انتخاباتی سال 76 فیلمی به‌نام «کارناوال شادی در عصر عاشورا» در جامعه دست‌به‌دست شد. فیلمی ساخته بودند که گویا طرفداران آقای خاتمی عصر روز عاشورا زده‌اند و رقصیده‌اند.این فیلم در فضای عمومی علیه آقای خاتمی و تخریب چهره مذهبی آقای خاتمی منتشر شد. آقای خاتمی رأی آورد و تمام شد. پیگیری شد که این فیلم را چه کسی ساخته و چه کسی عرضه کرده است. وزارت اطلاعات و دستگاه‌های مسئول پیگیری کردند. حوزه معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری که بنده مسئولش بودم هم از طریق وکیل حقوقی پرونده را دنبال می‌کرد. افراد مختلفی در مظان اتهام قرار گرفتند که آقای ضرغامی هم یکی از آن افراد بود نمی‌خواهم بگویم حتما همین بود یا نبود ولی ایشان از متهمان پرونده بود.» جالب است ضرغانی که انتظار حمایت اصلاح‌طلبان را دارد، درباره این فیلم اظهار تاسف یا در نقش‌آفرینی درآن اعلام برائت نکرد. صدا و سیما در دوران مدیریت عزت‌ا... ضرغامی برنامه سیاسی‌ای نساخت مگر آنکه اصلاح‌طلبان در آن متهم شوند. در تمامی دورانی که برنامه‌های سیاسی و خبری‌ای همچون «شناسنامه»، «دیروز، امروز، فردا» و «٢٠و٣٠» هر قدر اصولگرایان و احمدی‌نژادی‌ها به‌راحتی و با سلام و صلوات به روی آنتن رفتند و از سوابق و خاطرات و خوبی‌های جناح سیاسی خود سخن گفتند، اصلاح‌طلبان مغضوب رسانه‌ملی بودند. اگر چه اصلاح‌طلبان پس ازخروج ضرغامی از صداوسیما با او رفتار خوبی داشتند اما گذشته قابل حذف نیست و درخواست فعلی ضرغامی برای حمایت اصلاح‌طلبان از او عجیب است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1227745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبری از رئیس جمهور در دست نیست

تیم‌های امدادی به محل احتمالی سقوط بالگرد تیم ریاست جمهوری رسیدند

نماینده ورزقان: شرایط منطقه خشن است، اطلاع دقیقی نداریم

گزارش میدانی فارس از عملیات جست‌وجو در ورزقان؛ دید افقی کمتر از 5 متر است

واکنش رشیدی کوچی به حادثه بالگرد رئیس جمهور: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد

اولین تصاویر از امدادرسانی در محل سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور

اخبار لحظه به لحظه از سانحه هوایی برای هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور

برگزاری مراسم جشن روز دختر به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از دختران شهدا

مراسم جشن روز دختر به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از دختران شهدا

بدعهدی دولت، سد راه رشد بازار سرمایه

2 فیلم مهم راهی اکران شدند

آخرین خبر از سانحه هوایی برای هلی‌کوپتر کاروان رئیس‌جمهور در شبکه خبر

فارس: برخی افراد توانسته‌اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت‌الله آل‌هاشم صحبت کنند

جزئیات سانحه هوایی کاروان رئیس‌جمهور: از 3 بالگرد، یک بالگرد در نزدیکی ورزقان سقوط کرده است

آخرین خبرها از سانحه هوایی برای هلی‌کوپتر کاروان رئیس‌جمهور

آفتاب از کدوم طرف دراومده که بچه مهربون شده؟!

فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان دستگیر شد

رئیس کمیسیون حقوقی: مدیریت قالیباف باعث تحولات زیرساختی در مجلس یازدهم شد

تسنیم: تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور

آخرین جزئیات سانحه هلی‌کوپترهای همراه رئیس‌جمهور

خانم؛ این رفتارت شوهرت رو ازت متنفر میکنه

بهترین تولیدکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی کدامند؟

برنامه فروش و پیش فروش چند خودرو داخلی

«مارال بنی آدم» به شایعه جدایی همایون و سحر خاتمه داد

محسن تنابنده برای «پایتخت7» به تاجیکستان می رود

راهنمای خرید بهترین مغز گردو: انواع گردو کدامند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: باید مشاغل بر سودشان مالیات دهند

موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره غزه

ماجرای بین کته خانم و شاهزاده با اسب سفید جدی شده!

خبرهای تائید نشده از وقوع سانحه برای یکی از بالگردهای همراهان رئیس جمهور در سفر به آذربایجان غربی

5 اشتباه رایج هنگام بررسی قند خون افراد دیابتی

اعتراض مقام‌های هیروشیما و ناگازاکی علیه آزمایش اتمی آمریکا

3 گزینه ریاست مجلس ششم خبرگان رهبری؛ رئیسی برای ریاست کاندیدا می‌شود؟

رئیسی به‌صورت زمینی راهی تبریز شد

بلاتکلیفی 5 ماهه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

نشان استاندارد روی این فرآوردهای غذایی جعلی است

نظر منتقد سینما درباره برادران لیلا در برنامه هفت

پایان جشنواره پژواک با اعلام اسامی برگزیدگان

10 مورد از بهترین حمله‌های فضایی در تاریخ سینما

کدام مدیران سینمایی به جشنواره فیلم کن رفتند؟

خواهر من، قشنگ من! جیگرم

حمله ایران به اسرائیل را چه کسی رهبری کرد؟

توقف فعالیت پالایشگاه نفت روسیه در پی حمله پهپادی اوکراین

تداوم ثبات در بازار ارز

رسانه‌های عبری: حماس، اسرائیل را شکست داد

مامان همین که هستی دلگرمیه

تسلایی کوچک برای همدردی با لیلا

کنایه معنادار داوری به ساداتی‌نژاد: ‏آسانسور ترقی چای دبش⁩ از این طبقه حرکت کرد

نمایشگاه نفت امسال توانمندی وزارت نفت را نشان داد

نحوه پرورش موز با کمک میوه موز در گلدان در منزل

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی