اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است تحلیل ویژه

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - کیهان / « اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است » عنوان یادداشت روز در روزنامه کیهان به قلم جعفر بلوری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید: 
چند روز پیش روزنامه آمریکایی «فایننشال‌تایمز» ضمن پرداختن به هزینه‌های سنگینی که «حمایت‌های بی‌قید و شرط» از رژیم آپارتاید اسرائیل روی دوش آمریکا و به طور کلی غرب گذاشته است نوشت: «قرار بود اسرائیل سرمایه راهبردی آمریکا باشد اما تبدیل به یک وبال راهبردی برای آمریکا شده است.» اشاره این روزنامه به حمایت‌های نامحدودی است که همه دولت‌های آمریکا- چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه- از این رژیم تحت هر شرایطی داشته‌اند و این حمایت‌ها بعضا آن‌قدر رسوا و با قوانین و ارزش‌های همین غرب در تضاد است که، آبرویی برایشان نگذاشته است. اشاره این روزنامه در واقع به هزینه‌هایی است که حمایت از رژیمی مثل اسرائیل، برای آمریکا داشته است. از مبحث «دموکراسی»، «آزادی بیان»، «گردش آزاد اطلاعات»، «حق اعتراض» و «آزادی عقاید» گرفته تا مباحث «حقوق بشری»، «نسل‌کشی» و «حقوق زنان و کودکان» را می‌توان در این رسوایی دید. اکنون که در حال مطالعه این یادداشت هستید، بیش از 34 هزار و 200 نفر در غزه طی 200 روز قتل‌عام شده‌اند. طبق گزارش سازمان ملل نزدیک به 73 درصد این قربانیان غیر نظامی‌اند. آمارهای غیر رسمی این عدد را تا 95 درصد هم گفته است. یعنی 95 درصد این 34 هزار و 200 نفر غیرنظامی‌اند. حدود 13 هزار نفر از این شهدا کودک و نوزادند و تقریبا همین تعداد زن هستند. فقط در یک مورد، 700 پناهجو، بیمار و زخمی در بیمارستان ناصر (جنوب غزه) پس از شکنجه و قتل‌عام، در گورهای جمعی دفن شده‌اند و 300 جسدی که طی چند روز گذشته از این گورها بیرون کشیده شده است، بعضا با دست‌های بسته و بدن‌های متلاشی‌اند. یعنی پیش از دفن شدن، شکنجه و تکه‌تکه شده‌اند. طبق گزارش الجزیره، نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی در بیمارستان‌های غزه و جلوی چشمان همسرانشان تجاوز کرده و سپس به آنها تیر خلاص زده‌اند و....تمام این جنایات- که به قلم آوردن و نوشتنشان، تن آدم را می‌لرزاند،- طی همین 200 روز گذشته و با حمایت‌ها، مشورت‌ها، سلاح‌ها و دلارهای آمریکا انجام شده است. این که بیشتر قربانیان جنگ غزه زن و کودک و نوزادند را هیچ کس رد نمی‌کند. رجوع شود به اظهارات چندی پیش وزیر دفاع آمریکا. لوید آستین اعتراف کرد اسرائیل در غزه غیرنظامیان زیادی را کشته است. منتهی در ادامه گفت: «ما از اسرائیل می‌خواهیم بیشتر مراقب باشد.» همین!
7 دانشگاه معتبر آمریکا از جمله ‌هاروارد، کلمبیا و استنفورد در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه و حمایت آمریکا از این جنایات، در اعتصاب و شورش به سر می‌برند و نیروهای امنیتی ضمن ورود به این دانشگاه‌ها اقدام به سرکوب و دستگیری صدها دانشجو و استاد کرده‌اند. بسیاری از دانشجویان اخراج، تعلیق و بعضا زندانی شده‌اند. تصاویر بازجویی و محاکمه برخی مسئولین این دانشگاه‌ها نیز در فضای مجازی قابل دسترسی است. بله، آمریکا مسئولین دانشگاه‌هایی را که در آنها، در اعتراض به کشتار غیرنظامیان غزه تجمع صورت می‌گیرد، محاکمه می‌کند و اف‌بی‌آی را هم وارد معرکه کرده است! 
روز سه‌شنبه مؤسسه «گالوپ» نتایج نظرسنجی خود از میان مردمان 130 کشور جهان، راجع به نگاه مردم دنیا به سیاست‌های آمریکا را منتشر کرد. نتیجه این بود که 64 درصد مردم دنیا مخالف سیاست‌های آمریکا هستند! و تردید نداشته باشید بخشی از این نگاه مردم دنیا، نتیجه نوع رویکرد آمریکا در مواجهه با رژیم صهیونیستی بوده است. رژیمی که می‌گوید، اگر حمایت‌های تسلیحاتی، مالی، مستشاری و سیاسی آمریکا نبود، مجبور بودیم با چماق و چوب با جوانان مسلح فلسطینی بجنگیم! و رسما اعتراف می‌کند، با کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا در حال نسل‌کشی در غزه‌ایم. خلاصه این که آمریکا به دلایلی، خود را موظف به حمایت از این رژیم وحشی می‌بیند. موضوعی که به دنبال پاسخ آن هستیم، همین «دلایل» است. واقعا چرا آمریکا به قیمت پنبه شدن هر آنچه طی دهه‌های گذشته برای خود تحت عنوان «ارزش‌های آمریکایی» رشته، از این رژیم حمایت می‌کند؟ چرا پای اسرائیل که به میان کشیده می‌شود، آمریکا حتی ظواهر را هم رعایت نکرده و بدون پنهانکاری یا بازی با کلمات، خیلی علنی و واضح تبدیل به دیکتاتورترین، وحشی‌ترین و کثیف‌ترین رژیم می‌شود؟ بخوانید:
الف-به آمریکا کشور «گروه‌های لابی» می‌گویند. قدرت و نفوذ لابی‌های صهیونیست را می‌توان در ساختار و تار و پود همه چیز آمریکا دید. می‌گویند در واشنگتن، خیابانی هست به نام k street که مرکز موسساتِ فعال در حوزه «صنعت لابی» است. و این یکی از همان جاهایی است که می‌توان بخشی از پاسخ این سؤال مهم را یافت. اوانجلیست‌ها (مسیحیت انجیلی یا صهیونیست‌های مسیحی) یکی از این لابی‌های قدرتمند و پر نفوذ در آمریکا هستند که «حمایت از اسرائیل تحت هر شرایطی و به هر قیمتی» جزو شعارهای اصلی‌شان است. کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل مشهور به «آیپک» نیز یکی از قدرتمندترین لابی‌های صهیونیستی است که تاثیر زیادی روی سیاست خارجی آمریکا دارد. سیاسیون در آمریکا اگر حمایت و تایید این لابی‌ها را نداشته باشند، محال است به اهدافشان برسند. چه این هدف، پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری باشد چه پیروزی در یک انتخابات محلی و...حتما شما هم بارها شنیده‌اید که مثلا، مدیر یک موزه در آمریکا یا اروپا از اسرائیل انتقاد کرد، چند روز بعد یا مجبور به عذرخواهی شد یا برکنار شد! بنابراین با وجود چنین لابی‌های ترسناک، قدرتمند و پر نفوذی، نباید انتظار رفتار دیگری از آمریکا در مواجهه با جنایات اسرائیل در غزه را داشت. 

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1223474/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرهاد آییش: به خودم خوش‌بینی تزریق می‌کنم

5 مبارز فلسطینی در طولکرم به شهادت رسیدند

روایت حاج صادق آهنگران از نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و مداح‌ها

نماینده مجلس: در لایحه «حجاب و عفاف» تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم

آغاز اعتراضات صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی

رقم باورنکردنی کرایه خانه در تهران 1337

تحقق درآمد 440 میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

کودک را با خودش مقایسه کنید نه دیگران!

61 میلیارد دلار هم برای اوکراین پیروزی به دنبال نمی‌آورد

ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری میان ایران و عراق

صادق خان باز هم شهردار لندن شد

عکس‌های جدید میلاد کی‌مرام همه را غافلگیر کرد

دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه رژیم صهیونیستی

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبر انقلاب

سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند

نقش سدها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

حملات انصارالله به اسرائیل چه ابعادی خواهد داشت؟

رژیم اسرائیل رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین را تهدید به زندان کرد

«به قدر کافی» حضورتان برای کودک امنیت و عشق دارد؟

حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایا‌الأشتر»

سه مطالبه اصلی کارگران از دولت در سال جاری

پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران

زن باباشو دق داد!

کارشناس مذهبی صداوسیما: دانشجویان آمریکایی و اروپایی که اعتراض می‌کنند، پیروان امام صادق(ع) هستند!

نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس

«طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد

حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد

عضو جامعه روحانیت مبارز: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است

زنگ خطر برای بنزین؛ واردات چقدر جدی است؟

دانشجوی آمریکایی: تا نابودی رژیم آپارتاید اسرائیل ادامه خواهیم داد

زشته این وقت شب بیای خونه

جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مجلس لیست داد

اهدای بیش از 5 هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

وزارت بهداشت غزه خواستار تحقیق در مورد شهادت پزشک فلسطینی شد

افزایش 4 میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

عکس معناداری که آذری جهرمی درباره دولت رئیسی منتشر کرد

اتصال 137 هزار مودی به سامانه مودیان مالیاتی

بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد

بهترین و بدترین روش‌ها برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه

11 وسیله‌ای که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کرد

رالی «موج سرخ» در ترکیه

بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های جنگی تمام دوران

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی