اخبار محرمانه

آخرين مطالب

واکنش صدیقی به ادعای جنجالی زمین خواری تحلیل ویژه

واکنش صدیقی به ادعای جنجالی زمین خواری
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| بازهم بحث زمین‌خواری در کشور که حاشیه‌ساز شد، اما این بار بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت چرا که نام یک شخصیت آشنا مطرح شد و آن هم آیت‌ا... صدیقی، امام جمعه موقت تهران! برخی سایت‌ها نوشتند: «خبری که توسط یاشار سلطانی، خبرنگار ضد فساد کشورمان در سایت رسمی‌او درباره یک باغ 1000 میلیارد تومانی در شمال تهران منتشر شده، به‌سرعت در کانون توجهات عمومی‌ قرار گرفته است و جا دارد، مسئولان قضایی موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنند و آیت‌ا... کاظم صدیقی در این باره به افکار عمومی‌ توضیح دهد. 
طبق آنچه در سایت یاشار سلطانی آمده، حوزه علمیه امام خمینی در منطقه ازگل تهران که تحت تولیت آیت‌ا... صدیقی اداره می‌شود، باغی به مساحت 4200 متر مربع داشته است که قیمت روز آن، حدود 1000 میلیارد تومان برآورد می‌شود. آبان امسال، شرکتی به‌نام «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم» ثبت می‌شود و بعد از آن، اسناد مالکیت این باغ گرانبها به‌نام این شرکت می‌شود. مالکان این شرکت آیت‌ا... صدیقی و چند تن از پسران و دوستان او هستند و عروسش نیز بازرس شرکت است. باغی که صحبتش را می‌کنیم 4200 مترمربع وسعت دارد، 3 بر است و قیمتش 1000 میلیارد تومان برآورد می‌شود. طبق برخی سندها، این باغ متعلق بوده به حوزه علمیه امام خمینی و در واقع جزو اموال عمومی ‌محسوب می‌شده است. در آبان 1402 موسسه پیروان اندیشه‌های قائم توسط آیت‌ا... صدیقی، پسران و شرکا تاسیس می‌شود و یکماه بعد از تاسیس شرکت، باغ از ملکیت مدرسه در می‌آید و به نام موسسه آیت‌ا... صدیقی، پسران و شرکا می‌شود.» سپس سوالاتی از آیت‌ا... صدیقی شده بود که به این شرح است: 1- «آیا این ملک 1000 میلیارد تومانی، همانگونه که در اسناد منتشره آمده، منتقل شده است؟ و اگر پاسخ مثبت است، تحت کدام یک از عقود اسلامی ‌و قانونی؟ ممکن است بفرمایند که مثلا این ملک توسط موسسه پیروان اندیشه‌های قائم به بهای روز خریداری شده است که در این صورت، حرجی نیست و مانند هر معامله دیگری معتبر است و به قول معروف خداوند به طرفین معامله برکت دهد! امیدواریم جناب ایشان اسناد انتقال از قبیل مبایعه‌نامه، صلح‌نامه و نیز ثمن معامله را مستندا اعلام کنند تا شائبه‌ها پایان یابد. 2 – اگر این ملک خریداری شده است، با توجه به قیمت بالای آن، بد نیست ایشان، پسران و شرکا درباره منشأ مالی پولی که پرداخت کرده‌اند، توضیحاتی ارائه کنند. خریدن ملک 1000 میلیارد تومانی آن هم توسط یک روحانی و چند پسر و رفیق‌شان، قطعا بحث‌برانگیز می‌شود و اگر توضیحات قانع‌کننده‌ای بدهند و به این بحث‌ها پایان دهند. 3 – اساسا چه لزومی ‌داشته که مؤسسه‌ای تاسیس کنند و ملک مدرسه تحت تولیت خود را – که جزو اموال عمومی‌ است – به آن مؤسسه که متعلق به خودشان و پسران و رفقایشان است، منتقل کنند؟! آن هم درست یکماه بعد از تأسیس؟! اگر در این باره هم توضیح دهند، حتما مفید خواهد بود. اما اگر این انتقال، غیرقانونی بوده و مالی متناسب با ارزش ملک پرداخت نشده است، باید از قوه قضائیه انتظار داشت که این پرونده را بدون توجه به جایگاه افراد به‌طور جدی و علنی و فوری مورد رسیدگی قرار دهد.
پاسخ دهید
روزنامه «فرهیختگان» هم روز شنبه نوشته بود:«چند روزی است اسنادی از تخلفی قابل تامل در مجموعه تحت مدیریت آیت‌ا... صدیقی منتشر شده و بخشی از افکار عمومی ‌را درگیر کرده است. این اسناد در نبود «شفافیت ساختاری» باز هم از مسیر پرابهام «عدالت‌خواهی پروژه‌ای» بیرون آمده و ما از صحت و سقم آن مطلع نیستیم؛ نوعی افشاگری و درز اطلاعات که از مسیرهای «اختصاصی» برخی افراد رخ می‌دهد. اما با این وجود جامعه منتظر واکنش افرادی است که با این اسناد متهم شده‌اند. سوال مهم و ابهام حیاتی این روزها نحوه واکنش امام جمعه موقت تهران و دفتر اوست؛ چرا تاکنون سکوت کرده‌اند و پاسخ آنها به این اسناد چه خواهد بود؟»

پاسخ صدیقی به ابهامات مالکیت زمین
 امام‌ جمعه موقت تهران در پی انتشار اسنادی از تخلف قابل تامل در مجموعه تحت مدیریتش نامه‌ای به دادستان تهران نوشت. آنگونه که همشهری‌آنلاین روایت کرده، متن نامه کاظم صدیقی به این شرح است: «دادستان محترم عمومی ‌و انقلاب تهران، سلام‌علیکم: معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به آموختن دروس دینی و حوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی‌ گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود. بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود. بر این اساس فردی به نام آقای **** که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوءاستفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع‌الاسف حتی بدون ورود و امضا اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است. بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب و مدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است. لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به‌عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضائی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی‌ از فرد مذکور و دیگر نقش‌آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم ‌مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود.»
داستان تمام نشد
این نامه پایان حواشی نبود. علی قلهکی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: «حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، فردی با جعل، بخشی از حوزه ازگل را به‌نام ما کرده است . 1- چه نفعی برای فرد جاعل دارد که زمین را به‌نام شما کند؟! 2- چرا قبل از رسانه‌ای شدن، دادستان را وارد عمل نکردید؟! 3- چرا به‌عنوان فردِ حقیقی شکایت نمی‌کنید؟! جعل، جنبه عمومی ‌نداشته و صرفا توسط شاکی خصوصی قابلیت شکایت دارد! عبدا... گنجی فعال سیاسی اصولگرا هم در پی انتشار اسنادی از تخلف در مجموعه تحت مدیریت امام جمعه موقت تهران، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نامه حاج آقا صدیقی را حمل بر صحت می‌گذارم. علتش اینکه پذیرفته است مدیریت خودش اشکال دارد و آماده پاسخگویی قضائی است و به توجیه و انکار و جدل در موضوع رو نیاورده است. لذا افشاکننده با هر نیتی هم سوت زده باشد باید اول توسط خود صدیقی مورد تقدیر قرار گیرد.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1213040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

بازگشت «جی کی رولینگ» به سینما

فرزاد موتمن: امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است

کیش در فکر بازارهای جهانی/ گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

امید آفرینی، سلامت روح و جسم با توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

تغییرات اساسی برای شغل‌های مربوط به وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌ها/ تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر

عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ 130 سال قبل

چهار اشکال جداول بودجه 1403

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو

تصاویر بدون روتوش از «مهد آزادی»

انفجار مهیب و آتش‌سوزی یک قطار در آریزونا آمریکا

جزئیات جدید از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

ای بی‌پدر برقصا، جان پدر برقصا!

رئیس دستگاه قضا: پدر من کشاورز بود و در روستا زندگی می‌کرد اما آثار شهید مطهری در خانه او پیدا می‌شد

انتظار ایران از کشورهای دوست و مستقل از زبان وزیر دفاع

روایت روح الامینی از تنظیم فهرست شورای ائتلاف شهر ری: اتفاق تلخی بود

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها به میزبانی نگین خلیج فارس

تولید بیش از 196 میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی

اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد

تشریح آخرین روند مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه از زبان عضو ارشد حماس

اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی

چهره ها/ عکسی تازه از سمیرای «زخم کاری»

قاضی القضات: اجازه ندهیم آنچه شهید مطهری از آن بیزار بود در کشور رایج شود

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز؛ سکه به 41 میلیون تومان بازگشت

کمین پیچیده حزب الله برای ارتش اسرائیل

تاکید دوباره رئیس جمهور؛ دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی نیست

همایون اسعدیان: زور سرمایه به هنر نمی‌رسد

جلسه ستاد شاهد استان گلستان با هدف بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان جامعه ایثارگری برگزار شد

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با خانواده شهید راه قدس «بهروز واحدی»

کاردستی های خلاقانه سرگرم کننده

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد

مصدوم شدن تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری زنان عربستان

لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد

با بازیگر «قصه های مجید» بعد از 34 سال

جزئیات دیدار وزیر دفاع و همتای هندی؛ همکاری‌های دفاعی و نظامی گسترش می‌یابند

پرداخت وام صندوق شاهد به 9 هزار ایثارگر مازندرانی دردولت سیزدهم

لزوم تقویت برنامه های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام

شروع احساس پیر شدن از 75 سالگی؟

هاله ابهام بر سر پروژه‌های ریاض

توضیح معاون علمی رئیس جمهور درباره سرنوشت پروژه هواپیمای 72 نفره ساخت ایران

منتخب مجلس دوازدهم: به راحتی دروغ می‌گویند که وقتی عبدالملکی دستمزد را 57 درصد گران کرد 20 درصد از کارگران اخراج شدند

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه اول ایستاد

خاندوزی: 150 همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

کدام حساب‌های بانکی مشمول مالیات بر سوداگری است؟

لحظه اصابت موشک به خانه‌ای در شمال غزه

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی