اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله جمهوری اسلامی/ تحلیل سیاسی هفته تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
سرمقاله جمهوری اسلامی/ تحلیل سیاسی هفته
٣٩
٠
جمهوری اسلامی / « تحلیل سیاسی هفته » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد خجسته آیت حُسن الهی، سبط اکبر نبی، کریم آل‌طه حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام سپری گشت و در آستانه شبهای بی‌مثال قدر و ایام شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین حضرت علی‌بن‌ابیطالب قرار داریم.
فردا، باب واسعه مغفرت الهی با فرارسیدن لیالی قدر به روی مومنان گشوده می‌شود که اولین شب از لیالی قدر را همزمان با ایام ضربت خوردن امیرالمومنین علیه‌السلام پیش‌رو داریم؛ شبهایی که ارزش آن از همه عمر انسان برتر و والاتر است و باید کوشید از رحمت بیکران الهی و برکات ولایی امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که در این روزها و شب‌ها بی‌منت بر همگان می‌وزد، حداکثر بهره را برد و برای اصلاح فردی و عمومی و فائق آمدن بر مشکلات و توطئه‌های روزافزون دشمنان دست به دعا برد و بهترین تقدیر را از خدا مسالت نمود.
در این هفته دنیا شاهد سردرگمی ترامپ و گردانندگان کاخ سفید در سیاست خارجی واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران بود، تا آنجا که بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌های آمریکایی نیز رویکردهای ستیزه‌جویانه ترامپ علیه ایران را ناشی از درک نادرست او از تحولات و برآوردهای غلط تیم مشاورانش توصیف کردند.
ماجرای حمله راکتی این هفته به منطقه سبز بغداد و خسارت به یک ساختمان در نزدیکی سفارت آمریکا بار دیگر تحلیل‌های گوناگونی را از افزایش تنش میان تهران و واشنگتن باعث شد. ازسوی دیگر برخی از رسانه‌های منطقه نیز در ماهیت این حملات ابراز تردید می‌کنند و آن را دسیسه «گروه بی» می‌دانند که در تلاش هستند تا آتش جنگ در خاورمیانه را روشن کنند. در راس این گروه برخی مشاوران دونالد ترامپ و حکام سعودی و اماراتی در کنار مقام‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند که خواسته نهایی آن‌ها رو در رویی نظامی ایالات متحده با ایران است.
دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نسبت به توطئه آفرینی برخی افراد در واشنگتن و خاورمیانه هشدار داد. وی در واقع با این پیام هرگونه دخالت ایران در حمله خمپاره‌ای به منطقه امن بغداد را رد کرد و آن را در راستای منافع جنگ طلبان در آمریکا و منطقه توصیف کرد. این درحالیست که ترامپ نسبت به حادثه بغداد واکنش‌های متناقضی داشت. با اینکه وی در یک توئیت ایران را رسما تهدید به نابودی کرد، اما تقریبا همزمان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس نیوز» از بی‌علاقگی کاخ سفید به درگیری نظامی با ایران سخن گفت و تاکید کرد هدف دولت وی آن است تا از طریق جنگ اقتصادی ایران را وادار به مذاکره کند. به اعتقاد تحلیلگران، این رویکردهای کاملا متفاوت فقط می‌تواند ناشی از مشاوره‌های نادرست نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا و یا عدم درک شرایط منطقه توسط ترامپ باشد، ولی آنچه مسلم است اینست که موضعگیری‌های اخیر رئیس هیات حاکمه آمریکا نمایشی جز نابسامانی فکری او نداشته که حاصل آن هم فرار به عقب است.
در تحولات خارجی، این هفته، آمریکا از مرحله نخست طرح صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. منابع آمریکایی اعلام کردند که در این زمینه، اجلاسی را در 4 و 5 تیرماه برگزار می‌کنند و محل اجلاس را کشور بحرین قرار داده‌اند. حاکمان بحرین از آنجائیکه هیچگونه پایگاه مردمی در داخل ندارند برای بقای خود، این روزها، نقش مزدوری صهیونیستها را به عهده گرفته‌اند با این امید که این خوش‌خدمتی‌ها بتواند چندصباحی بیشتر حکومت آنها را سرپا نگاه دارد. آنچنانکه اعلام شده است محور اجلاس بحرین بر اعطای امتیازات اقتصادی به فلسطینی‌ها جهت اغوای آنها به پذیرش این طرح ننگین است. فلسطینی‌ها به عنوان طرف اصلی قضیه، اعلام کرده‌اند در این اجلاس شرکت نخواهند کرد.
به تایید کارشناسان، طرح معامله قرن به قدری ابهام دارد که شکست آن از هم‌اکنون محرز است. آمریکایی‌ها ابایی نداشته‌اند که اعلام کنند منابع مالی این طرح را نیز باید رژیم‌های عرب منطقه تامین کنند به این مفهوم که با پول اعراب، برای رژیم صهیونیستی مشروعیت خریده شود که البته با توجه به واقعیت‌های موجود، این خواب صهیونیستها هرگز تعبیر نخواهد شد.
این هفته عراق نیز شاهد حوادث جدیدی بود. حمله به منطقه سبز که ناحیه دیپلماتیک بغداد محسوب می‌شود از جمله این حوادث بود. یکشنبه شب یک گلوله کاتیوشا در منطقه سبز بغداد منفجر شد که از همان ابتدا این حادثه مشکوک بود. چند منبع امنیتی عراق نزدیک به مقاومت تاکید کردند که این انفجار یک صحنه‌سازی ازسوی خود آمریکایی‌ها بود تا در پوشش آن، توطئه‌های بعدی خود را صورت دهند.
به گفته این منابع، آمریکا قصد دارد با این‌گونه اقدامات، وجود ناامنی را در عراق القا کند و بغداد را برای همراهی با سیاست‌های ضدایرانی واشنگتن همراه سازد.
در تحولی دیگر، یک فرمانده ارتش عراق از مسلح کردن برخی عشایر استان نینوی توسط آمریکا خبر داد. این اقدام یادآور قضیه «شوراهای بیداری» است که آمریکایی‌ها چند سال قبل آن را برای تضعیف جریان شیعه عراق تشکیل دادند.
منابع عراقی اشاره کرده‌اند که تصمیم مجدد آمریکا برای تسلیح عشایر سنی، تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن جنبش «حشدالشعبی» است. هنوز منابع رسمی عراق به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.
این هفته، رزمندگان یمنی به وارد کردن ضربات به پایگاه‌های عربستان ادامه دادند و در ادامه، فرودگاه نجران را هدف دو حمله پیاپی با پهپاد قرار دادند که طبق گزارش‌ها، صدمات سنگینی به عربستان وارد کرده‌اند.
با توجه به تحولات روزهای اخیر، می‌توان گفت که به تدریج معادله در جنگ یمن درحال تغییر است. درخواست دو اجلاس اضطراری دولتهای عربی در مکه نشان از بهم‌ریختگی حکومت عربستان دارد و تاییدی درباره تغییر در معادله جنگ می‌باشد.
ملک سلمان از سران کشورهای عربی خواسته است با گردهمایی در مکه، «موضع واحدی در خصوص تحولات منطقه» اتخاذ کنند. با توجه به اینکه عربستان در فروردین 1394 هجوم به یمن را با این توهم آغاز کرد که بزودی پیروز میدان خواهد شد و یمن را باردیگر زیر یوغ خود درخواهد آورد، روشن است که برهم زننده ثبات منطقه عربستان بوده و این قبیل اجلاس‌ها هرگز راه به جائی نخواهد برد مگر آنکه خود ملک‌سلمان دست از تجاوز به کشورهای دیگر بردارد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/102867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی