اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نتیجه نشست محرمانه قانونگذاران آمریکا با پمپئو و دوستان درباره ایران سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / اعضای کنگره آمریکا بعد از نشست محرمانه با نمایندگان دولت این کشور گفته‌اند مقام‌های دولت ترامپ لحن خود درباره ایران را نرم کرده‌اند.
اعضای کنگره آمریکا بعد از شرکت در جلسه توضیحی با مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند کاخ سفید قصد درگیری نظامی با ایران ندارد.
طبق گزارش رویترز، «الیوت انگل»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بعد از اتمام این جلسه محرمانه که با حضور «مایک پامپئو» ، وزیر خارجه دولت ترامپ، «پاتریک شاناهان» ، وزیر دفاع موقت آمریکا و «جوزف دانفورد» ، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا برگزار شد گفت: «آنها (مقام‌های دولت ترامپ) لحنشان را نرم کرده‌اند.»
«پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا بعد از جلسه توضیحی با هیئتی از نمایندگان کنگره بار دیگر تأکید کرد کشورش قصد جنگ با ایران ندارد.
شاناهان مدعی شد که دولت آمریکا 3 ماه مه اطلاعات «موثقی» درباره «تهدیدهایی» دریافت کرده که از جانب ایران علیه نیروها و منافع آمریکایی در منطقه خاورمیانه وجود داشته است.
وزیر دفاع موقت آمریکا مدعی شد دولت ترامپ توانسته با تغییر در وضعیت استقرار تجهیزات نظامی تهدید حمله به نیروهای آمریکایی را مهار کند.
وی در ادامه تصریح کرد: «بیشترین تمرکز ما در حال حاضر روی جلوگیری از خطای محاسباتی ایران است. نمی‌خواهیم تنش‌‌ها تشدید شوند. اقدامات ما برای مهار [تهدیدها] است نه جنگ. هدف ما رفتن به جنگ نیست. هدفمان محافظت از منافعمان در خاورمیانه و پرداختن به مأموریت‌هایی است که برای انجام آنها در آنجا حضور داریم.»
در همین رابطه ، «مایک مک‌کاول»، عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم در جمع خبرنگاران گفت: «هیچ قصدی برای رفتن به جنگ در خاورمیانه وجود ندارد. این، یک عملیات مهار برای متوقف کردن ستیزه‌جویی و تنش‌آفرینی ایران است.»
«روبن گالگو»، عضو دموکرات کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: «از نظر من اطلاعاتی به ما داده نشد که روشن کند چرا ما باید وارد صحبت از جنگ با ایران شویم؟»
سناتور دیک دوربین، سناتور دموکرات آمریکا نیز افزود: اشتباه نکنید، رئیس جمهوری و مقاماتش برای یک مواجهه با ایران بی قرارند.
وی ادامه داد: به اقداماتی که انجام داده اند نگاه کنید، ما از توافقی کناره گرفتیم که تقریبا همه متحدان ما در سراسر جهان، هدف آن را متوقف کردن پیشرفت سلاح اتمی ایران می دانستند، آنها سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی و سپس تحریم ها را بر این کشور اعمال کردند.
این سناتور دموکرات اضافه کرد: سپس در مطبوعات اعلام کردند که قصد دارند 120 هزار نیروی نظامی آمریکا را برای یک تهاجم یا استفاده از زور اعزام کنند.
دوربین تصریح کرد: من و بسیاری دیگر از سناتورهای آمریکا در برابر هر تلاشی برای وارد کردن ایالات متحده به جنگی دیگر در خاورمیانه مقاومت خواهند کرد. قانون اساسی می گوید که مجلس سنا همراه با مجلس نمایندگان باید درباره رفتن به جنگ تصمیم گیری کند.
وی تاکید کرد: اگر رئیس جمهوری فکر می کند که می تواند بدون مقاومت کنگره، به جنگ دیگری در خاورمیانه وارد شود، در اشتباه است.
برخی از نمایندگانی که در جلسه اعضای مجلس نمایندگان و مقام های دولت ترامپ شرکت کرده بودند، گفتند که این جلسه توجیهی گاهی پرتنش می شد و بعضی از دموکرات ها مقام های دولت را به تحریف اطلاعات برای ایجاد زمینه به منظور دادن پاسخ تهاجمی به اقدامات ایران متهم کردند.
بلومبرگ در جمع بندی جلسه غیرعلنی مقام های دولت ترامپ با اعضای مجلس نمایندگان نوشت که اطلاعات پمپئو دموکرات ها را قانع نکرد. پمپئو، دانفورد و شاناهان جلسه توجیهی و غیرعلنی دیگری با اعضای سنا برگزار کردند.
جامعه اطلاعاتی آمریکا ادعای همکاری ایران و القاعده را رد کرد
در ادامه این نشست همچنین یک مقام دولت آمریکا سه‌شنبه به اعضای کنگره این کشور گفت جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرکی دال بر همکاری میان ایران و القاعده در اختیار ندارد. این در حالیست که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته در یک نشست خبری بدون ارائه هیچ سندی مدعی شده بود که ارتباط میان ایران و القاعده «بسیار واقعی» است.
این جمع‌بندی که سه منبع آگاه آن را در اختیار روزنامه «دیلی‌بیست» قرار داده‌اند یکی از بهانه‌های بالقوه‌ای که دولت آمریکا می‌توانست از آن برای توجیه درگیری نظامی با ایران استفاده کند را از بین خواهد برد.
منابع آگاه گفته‌اند یکی از مقام‌های دولت ترامپ که از حاضران در این نشست غیرعلنی بود گفت که دولت، شواهدی از هماهنگی عملیاتی میان تهران و گروه القاعده در اختیار ندارد .
«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند هفته پیش اعلام کرد ارتش آمریکا برای «مقابله با تهدید ایران» ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.
با این حال، اندکی بعد معلوم شد که این ناو طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده روانه منطقه شده است.
دو رسانه آمریکایی پنجشنبه گذشته در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای القای اینکه آمریکا در آستانه درگیری نظامی با ایران قرار گرفته، ناخرسند است.
«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.
واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی گزارش داد ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است.
برخی تحلیل‌گران از طرف دیگر ادعاهایی نظیر آنچه در گزارش این دو رسانه مطرح‌شده را نوعی فضاسازی برای چیدن واقعیت‌های میدانی در قالب بازی «پلیس بد-پلیس خوب» و در نهایت تحت فشار گذاشتن تهران برای انتخاب راه گفت‌وگو از دو گانه جنگ-مذاکره تلقی می‌کنند.
این تحلیلگران معتقدند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در تلاش است شخص ترامپ را «پلیس خوب» و حامی گفت‌وگو و «جان بولتون» و «مایک پامپئو» را پلیس بد و طرفدار جنگ با ایران به تصویر بکشند.
از این منظر، دولت آمریکا با اعزام ناو و بمب‌افکن به منطقه هدفی فراتر از راه انداختن نوعی جنگ روانی و در نهایت تحت فشار قرار دادن ایران دنبال نمی‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/102155/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی