اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سناریوی فریب آمریکا در منامه تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
سناریوی فریب آمریکا در منامه
٨٣٤
٠
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
آمریکا که در حمایت از رژیم صهیونیستی، قدس را به‌عنوان پایتخت آن اعلام کرده است در صدد است تا در ضعیف‌ترین حلقه منطقه‌ای خود یعنی بحرین، نشست اقتصادی و سرمایه‌گذاری مالی برای کرانه باختری و غزه برگزار کند؛ نشستی که اوایل مردادماه در راستای معامله قرن و با حضور وزرای اسرائیلی در منامه برگزار می‌شود و گروه‌های فلسطینی برای حضور در آن موافقت نکرده‌اند.
هر چه به پایان ماه مبارک رمضان نزدیک‌تر می‌شویم، ابعاد پنهانی توطئه آمریکا موسوم به معامله قرن درباره فلسطین بیشتر نمایان می‌شود؛ معامله‌ای که قرار است به زودی میان رژیم صهیونیستی و آمریکا شکل نهایی به خود بگیرد و از اعلام شدن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی فراتر رفته؛ معامله‌ای که در آن زمزمه تبدیل شدن اردن به جمهوری عربی فلسطین و همچنین وعده‌های میلیاردی بن‌سلمان در این‌باره به گوش می‌رسد.
درحال حاضر و در آستانه روز جهانی قدس، خبری دیگری از این معامله افشا شده است مبنی بر اینکه بحرین میزبان کنفرانسی با موضوع اقتصادی درباره فلسطین می‌شود.
گویا قرار است این کنفرانس سوم و چهارم مردادماه در راستای حل مساله فلسطین یا همان معامله قرن با حضور وزرای اقتصادی کشورهای مختلف، به سرمایه‌گذاری در کرانه باختری و نوار غزه بپردازند؛ سرمایه‌گذاری‌ای تبلیغاتی که دولت ترامپ پس از اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از بخش دیگر «معامله قرن» برای حل مسأله فلسطین در منامه بحرین رونمایی می‌کند.
البته، یک مقام آمریکایی در کاخ سفید گفت که بخشی از ضمیمه اقتصادی معامله قرن به‌زودی منتشر خواهد شد. آن‌گونه که روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش می‌دهد،
این ضمیمه اقتصادی در بردارنده کارگاه در بحرین برای تشویق سرمایه‌گذاری در کرانه باختری و نوار غزه است که به زودی در منامه برگزار خواهد شد.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز در این‌باره گزارش داد بخش نخست ضمیمه اقتصادی معامله قرن در کنفرانس اقتصادی بحرین با عنوان آرامش به خاطر صلح اعلام خواهد شد. براساس این گزارش قرار است موشه کاحلون، وزیر دارایی رژیم اسرائیل در این نشست نیز شرکت کند.مقام‌های آمریکا می‌گویند که هدف از برگزاری این نشست اقتصادی تشویق سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی به‌عنوان بخشی از مفاد معامله قرن است و کوشنر، داماد ترامپ به همراه گرینبلات، نماینده آمریکا درخاورمیانه این نشست را مدیریت می‌کنند.
صفاتاج: کنفرانس اقتصادی بحرین مورد تأیید فلسطینی‌ها واقع نشده است
آقای «مجید صفاتاج» کارشناس امور فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، با اشاره به نشست اقتصادی بحرین با موضوع فلسطین گفت: هر چند موضوع کنفرانس اقتصادی بحرین با موضوع فلسطین عنوان شده است و با کشورهای کویت، مصر و یا اردن برای این کنفرانس رایزنی‌هایی صورت گرفته و آن‌ها با دیگر کشورهای مرتجع عربی همسو شدند اما نباید فراموش کرد که این طرح هنوز مورد قبول هیچ‌یک از طرف‌های اصلی قضیه فلسطین واقع نشده است و آن را نپذیرفته‌اند.
این کارشناس امور فلسطین با بیان اینکه طرح بحرین همانند طرح جورج بوش پدر در دهه 90 میلادی است، افزود: در زمان جورج بوش پدر مذاکرات چندجانبه عربی-اسرائیلی فلسطینی برگزار شد ولی فلسطینی‌ها آن را نپذیرفتند. اکنون هم این کنفرانس اقتصادی که قرار است درباره فلسطین در بحرین برگزار شود، همان نتیجه نشست‌های گذشته را به همراه خواهد داشت و دستاورد چندانی را به دنبال ندارد چرا که فلسطینی‌ها از اعلام شدن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل چشم‌پوشی نمی‌کنند هر چند تأمین مالی از سوی بحرین، امارات یا عربستان‌سعودی در این‌باره صورت گیرد.
عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قرارداد اسلو
صفاتاج با اشاره به اینکه ضعف کشورهای عربی موجب گستاخی اسرائیل و ترامپ درباره فلسطین شده است، گفت: براساس قرارداد اسلو قرار بود دو دولت اسرائیل و فلسطین شکل گیرد اما رژیم صهیونیستی بر اراضی اشغالی سال 48 دولت تشکیل داد و مانع شکل‌گیری دولت فلسطینی‌ها در بخش 1967 شد. این اقدام اسرائیل موجب شد تا به امروز شاهد دیگر خیانت‌ها و عدم تعهد صهیونیست‌ها نسبت به مذاکرات اسلو باشیم.
کنفرانس بحرین همانند جنین مرده‌ای است که روح ندارد
این کارشناس مسائل فلسطین با بیان ابعاد دیگری از طرح معامله قرن گفت: فلسطین به سه منطقه الف، ب و ج تقسیم و قرار شد شهرک‌های یهودی‌نشین در بخش ج در اختیار صهیونیست‌ها باشد و بخش ب که یهودی‌ها در آن ساکن نیستند به فلسطینی‌ها تعلق یابد و بخش الف که از نظر جغرافیایی و مرزی جدای از بخش ب است به فلسطینی‌ها تعلق یابد، یعنی اگر محمود عباس بخواهد از یک شهری به شهر دیگر در فلسطین برود، مثلاً از رام‌الله بخواهد به طولکرم برود باید از میان اراضی تحت سلطه اسرائیل عبور کند و ابتدا اجازه آن‌ها را بگیرد؛ موضوعی که عملیاتی شدن چنین طرح‌هایی را با مشکل مواجه می‌کند.
این استاد دانشگاه، تاکید کرد: در واقع برنامه‌هایی همانند کنفرانس بحرین که قرار است به موضوع فلسطین بپردازند، شبیه جنین مرده‌ای هستند که روح و جانی ندارد. بحرین با فشار آمریکا می‌خواهد چنین اجلاس تبلیغاتی‌ای در منامه برگزار شود تا افکار عمومی دنیا را متوجه خود کند.
نعیمی: کنفرانس بحرین سناریو و فریب جدید آمریکا در منطقه است
از سویی دیگر؛ آقای «مصیب نعیمی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «صبح‌نو»، با اشاره به اینکه کنفرانس بحرین، سناریوی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت: قطعاً چنین کنفرانسی به‌دنبال ناکامی رژیم صهیونیستی و آمریکا در تغییر اساسی در فلسطین به وجود آمده است. این‌گونه نشست‌ها پیامد حرکت و مقاومت مردم فلسطین است که توانستند توطئه‌های عبری و غربی را با شکست مواجه کنند.
این کارشناس مسائل منطقه افزود: کنفرانس اقتصادی بحرین، سناریویی جدید است که چیزی جز فریب‌های قبلی را به همراه ندارد. در حالی‌که جمعی از سرمایه‌گذاران و وزرای دارایی برخی از کشورهای غربی در بحرین جمع می‌شوند که رییس آن هم آقای کوشنر، داماد ترامپ است، آن‌ها وعده‌هایی همچون سرمایه‌گذاری در نوار غزه را می‌دهند ولی سعی می‌کند حرکت و مقاومت فلسطین در آنجا را سرکوب کنند.
متوسل شدن آمریکا به ضعیف‌ترین حلقه خود در منامه
وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین کنفرانسی نشان از ناکامی آمریکا و صهیونیست‌ها در برابر مردم فلسطین دارد، عنوان کرد: اینکه سرمایه‌گذاری در آنجا به چه صورت یا توسط چه کسی انجام شود، سخنی گفته‌نشده است. اینها در نظر دارند تا حرکت مقاومت را کند کنند؛ اما این‌گونه سناریوها در بحرین که ضعیف‌ترین حلقه وابسته به آمریکا در منطقه است، خود نشان از یک فرمول حساب‌نشده دارد چرا که در این برهه آن چیزی که برای مردم فلسطین اهمیت دارد، شکست صهیونیست‌هاست.
فلسطینی‌ها نیازمند رسیدن به حقوق بازگشت خود هستند، نه سرمایه‌گذاری
این کارشناس امور رسانه تاکید کرد: با توجه به توسعه‌طلبی‌های گسترده رژیم صهیونیستی و الحاق سرزمین‌های اشغالی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین می‌بینیم که از این موارد صحبتی نشده و حتی نوع سرمایه‌گذاری‌ها هم مشخص نشده است. قطعاً فلسطینی‌ها این‌گونه موضوعات را نخواهند پذیرفت. این مسأله بیشتر یک مسأله تبلیغاتی است تا واقعیت، چون آنچه فلسطین نیاز دارد بازگشت حقوق مردم فلسطین است که در هیچ‌یک از صحبت‌ها و مباحثی که برای آینده می‌شود، مطرح نشده است. وی با اشاره به اینکه فروش سلاح و چپاول نفت کشورهای منطقه برای آمریکا مهم است، گفت: قطعاً آمریکا در کشته و مجروح‌شدن فلسطینی‌ها نقش دارد و مقصر است، حتی در کشته شدن مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن، چرا که انبار سلاح‌های آمریکا در اختیار ائتلاف سعودی قرار می‌گیرد و هر گلوله‌ای که به فلسطینیان یا یمنی‌ها می‌خورد، قطعاً با حمایت آمریکاست. یقیناً فلسطینی‌ها این ترفند جدیدی را که در کنفرانس بحرین قرار است مطرح شود، نمی‌پذیرند.
عدم اعتماد رهبران جهان به فراخوان‌های آمریکا
نعیمی ادامه داد: در این برهه جدید مردم فلسطین از ترفندهای آمریکا کاملاً مطلع‌اند و بدون شک این سناریو جز یک فراخوان کاهش تنش برای رژیم صهیونیستی هدف دیگری ندارد وگرنه در شرایطی که غزه در محاصره است و کرانه‌ هر روز قربانی می‌دهد و در مسیر تجاوزگری است، آن‌ها نمی‌توانند باور کنند آمریکا یا رژیم صهیونیستی بخواهد به آن‌ها کمک کند؛ از این رو ترفندها از قبل مشخص است، حتی مدعوین هم در این رابطه اظهارنظری نکردند چرا که خیلی بعید است بتوانند در این برهه سرمایه‌ای را توسط آمریکایی‌ها جمع کنند؛ از این رو نباید انتظار اتفاقی را داشت.
ورشکسته بودن اقتصاد کشورهای حامی نشست آمریکا در منامه
این کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها الان به دنبال واکنش نسبت به اجلاس بحرین هستند، اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد بداند با ترفند حمایت و سرمایه‌گذاری در کرانه باختری که مطرح می‌کند، چقدر عکس‌العمل مثبت خواهد داشت؛ البته بیشتر هم‌پیمانان آمریکا به نیت‌ها و سیاست‌های ترامپ و همراهانش در کاخ سفید مشکوک هستند. از سویی دیگر کشورهایی که احتمال حضورشان در این نشست هست، خودشان نیاز به کمک دارند چرا که با یک اقتصاد تقریباً به‌هم‌ریخته‌ای مواجهه هستند و کسی که نیازمند است به دیگران نمی‌تواند کمکی کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/101651/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

روسیه از حضور بیش از 3000 مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

نامه وزیر دفاع به قالیباف

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی