اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تکرار تخریب‌ها علیه وزیر جوان تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
تکرار تخریب‌ها علیه وزیر جوان
k ٥.٣
١٩
آرمان امروز / متن پیش رو در آرمان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
هجمه‌ها به وزیر جوان کابینه بی‌وقفه ادامه دارد و گویی برخی محور فعالیت‌های خودشان را تنها شایعه‌پراکنی و تضعیف محمدجواد آذری جهرمی در جایگاه وزیر ارتباطات قرار داده‌اند. این دلواپسان حتی زمانی که سوژه‌ای برای هجمه به آذری جهرمی ندارند مشکلاتی که ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارند را متوجه وزیر جوان می‌کنند چرا که برای آنها تنها تضعیف و ناکارآمد نشان دادن آذری جهرمی اهمیت دارد و بس. در همین ارتباط «تابناک» نوشت وقتی منافع رانتی قطع شود و بساط قمارخانه‌های اینترنتی برچیده شود منتفعان ساکت نمی‌شینند و هجمه‌های خود را شروع می‌کنند. حال فرق نمی‌کند در این میان حق الناس زیر پا له شود یا منافع بخشی از مردم در مناطق کمتر برخوردار زیر پا گذاشته شود. اینجاست که حتی توسعه روستایی نیز دستمایه حمله و هجمه می‌شود و از هر کاهی کوهی بنا می‌شود که انتقامی از منافع بر باد رفته گرفته شود. به هرحال مبارزه با منافع سودجویان حتما هزینه دارد. احمد انارکی محمدی نماینده مردم در مجلس با انتقاد از هجمه‌هایی که به عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطی روستایی می‌شود، اظهارکرد: «زمانی که فردی امکانات ارتباطی مناسبی داشته باشد خود را در دهکده جهانی و یکپارچه می‌بیند و هوای پاک و صمیمیت محیط روستایی را به محیط پیچیده شهری ترجیح می‌دهد. در این حالت مهاجرت معکوس نیز شکل می‌گیرد و حاشیه نشینی و عوارض آن کمتر می‌شود. به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات در گسترش فضای ارتباطی در روستا‌ها موفق عمل کرده است.» این نماینده مجلس با انتقاد از حملاتی که به وزارت ارتباطات درباره گستره و چگونگی امکانات ارتباطی می‌شود توضیح داد: «بی‌تردید برای توسعه روستایی امکانات زیادی نیاز است. گاه امکان توسعه همزمان همه روستا‌ها مقدور نیست، بنابراین اولویت‌بندی روستا‌ها براساس جمعیت و... عین عدالت محوری است و ضرورت دارد. بی‌تردید عدالت محوری و اولویت‌بندی منصفانه با رویکرد گزینشی متفاوت است. در خصوص رویکرد گزینشی در توسعه ارتباطات گزارشی دیده نشده است و تا حدود زیادی با توجه به امکانات موجود توسعه همزمان صورت گرفته است.» وی با اشاره به توجه به حق‌الناس در وزارت ارتباطات و رویه در پیش گرفته شده توسط آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات گفت: «رویکرد وزیر ارتباطات در خصوص موضوعات مختلف بسیار شایسته و مورد مقبول مردم است. کمتر وزیری را سراغ داریم که علیه دستگاه‌های زیر مجموعه خود موضع بگیرد و در موضوع حق‌الناس بدون ملاحظه عمل کند.» انارکی با تقدیر از برخورد با حرام‌خواران و کسانی که منافع رانتی‌شان قطع شده، تاکید کرد: «مبارزه با شیوه‌های جدید قمار، بر طبق نظر مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر با همه توان باید مدنظر باشد. شیوه جدید مدیریتی که تلفیقی از مدیریت جهادی، مردمی و پاسخگویی است از این وزیر جوان می‌بینیم که قابل تحسین است، باید به چنین رویکرد‌های مدیریتی فرصت خدمت داد. بی‌تردید حاشیه‌سازی از توان مدیران خواهد کاست. در شرایط تحریم تلاش بیشتر و همدلی می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش پای مردم را کاهش دهد.»
برخورد فعالانه بهترین راهکار برای مقابله با شایعه‌ها
از سوی دیگر گویی این هجمه‌ها برای آذری جهرمی عادی شده است و وقعی به آنها نمی‌گذارد. او از طراحی سامانه‌ای برای سنجش و ارزیابی صحت اخبار در فضای مجازی خبر داد. محمدجواد آذری جهرمی درباره داغ بودن فضای شایعات در فضای مجازی، گفت: ترویج شایعه و اخبار دروغ یکی از آفت‌های نظام انتقال سینه‌به‌سینه و فضای مجازی است. وزیر ارتباطات افزود: در دین ما نیز علما برای تشخیص سره یا ناسره بودن روایات از مجموعه علوم مانند علم رجال، علم انساب و علم کلام استفاده می‌کردند با استفاده از این روش‌ها فرد موثق و غیرموثق شناسایی می‌شود که مجموعه این بستر در دنیای امروز را سواد رسانه‌ای می‌گویند. وی افزود: زمانی که سینه‌به‌سینه شدن اخبار را پذیرفتیم، زمانی که شبکه اجتماعی را به عنوان مرجع خبری پذیرفتیم، باید چنین ظرفیت‌هایی را در آن ایجاد کنیم. آذری جهرمی تصریح کرد: در پژوهشگاه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به سواد رسانه‌ای، سامانه‌ای در حال طراحی است که این سامانه بتواند صحت و راستی اخبار را ارزیابی کند و مشخص کند آیا منبع این خبر موثق است؟ وی با اشاره به راهکار مقابله با شایعه‌ها، اظهار داشت: باید ابزارهایی در اختیار مردم قرار گیرد که قدرت آنها برای سنجش و ارزیابی اخبار افزایش یابد. برای تحقق این مهم باید مجموعه‌هایی شکل گیرد که اخبار را بررسی و صحت آنها را به مردم گزارش دهند. وزیر جوان کابینه دوازدهم با اشاره به راهکار لازم برای مقابله با شایعه‌های مربوط به عملکرد نظام، حاکمیت و دولت در عرصه کاری، خاطرنشان کرد: بهترین شیوه این است که ما فعالانه برخورد کنیم یعنی اگر قرار است اتفاقی رخ دهد، نگذاریم دیگران ابتدا مسائل را بازگو کنند بلکه خودمان با صداقت و درستی مطالب را با مردم در میان بگذاریم. آذری جهرمی ادامه داد: اگرچه کم فروشی اینترنت توسط برخی اپراتورها اتفاق ناگواری است اما ما بدون لکنت زبان این موضوع را با مردم در میان گذاشتیم، این موضوع می‌توانست شایعه‌های بسیاری ایجاد کند. در برخی موارد سکوت‌های بیجا باعث دامن زدن به شایعات می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که آخرین شایعه‌ای که درباره خودتان شنیدید چه بوده است، عنوان کرد: هر روز شایعه وجود دارد و اولی و آخری ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/100150/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی