اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رئیسی: در ابتدای دولت لغو سند 2030 را امضا کردم سیاسی

رئیسی: در ابتدای دولت لغو سند 2030 را امضا کردم
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - سید ابراهیم رئیسی گفت که هرگاه براساس عقلانیت انقلابی عمل کردیم موفق شدیم اما وقتی خواستند با رویکردهای شرقی و غربی کشور را اداره کنند یا براساس خوش‌آمد آنها عمل کنند، موفق نشدیم.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز در جریان سفر اعضای دولت به قم در جمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه، با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: دغدغه طلاب و علما جدا از دغدغه مردم و جوانان نیست و ما در دولت به این دغدغه هایی که بیان شد، توجه می کنیم. 
وی ادامه داد: اساس کرامت انسان این است که تلاش کند با فکر، عمل و اخلاق خود را بسازد و جامعه براساس آموزه های دینی برپا کند و جز خدا نطلبد.

ریسی خاطر نشان کرد: انقلابی، منطقی و فرهیخته بودن در درون حوزه علمیه نهادینه است. یک عالم دینی انقلابی دیروز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت و امروز در عرصه‌های مهم فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی. رسالت عالم دینی،‌ تعلیم و تعدیل است. وظیفه عالم دینی آموختن دانش، تعلیم، ترویج عدالت اجتماعی،‌ اقتصادی و آموزشی است.
رئیسی گفت: پرچمی که امام (ره) برافراشت امروز به دست رهبری انقلاب است. پرچمی که حوزه علمیه برداشت، پرچم توجه به کارآمدی دین در اداره زندگی انسان معاصر بود و اینکه دین می تواند به همه سوالات انسان پاسخگو باشد. فقه جعفری مبتنی بر اجتهاد تمدن ساز بوده و می تواند پاسخگوی همه سوالات انسان باشد.
وی با بیان اینکه اهداف بلند امام و رهبری و شهدا کاملا دست یافتنی است، تصریح کرد: اما نگاه جامع امام و رهبری و شهدا با نگاه های متفاوت در این دوران دچار مشکلاتی شد نه در ایده بلکه در اجرا. این نگاه که می توانیم مبتنی بر باورهای دینی و سرمایه های کشور است و الگو شدن برای جهان اسلام، با نگاه وادادگی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی همراه شد و موجب مشکلاتی شد. هرجا براساس رهنمودهای دینی و امام عمل کردیم، موفق شدیم. هرگاه براساس عقلانیت انقلابی عمل کردیم موفق شدیم اما وقتی خواستند با رویکردهای شرقی و غربی کشور را اداره کنند یا براساس خوش‌آمد آنها عمل کنند، موفق نشدیم. توجه به اصولی که حوزه بر آن پافشاری می کند، موجب موفقیت می شود.
وی افزود: برای یک طلبه فاضل، شناخت نیاز جامعه و آمادگی برای ایفای نقش برای رفع این نیازها را مهم می‌دانیم یعنی همانطور که شهدا عمل کردند. این کرامت است ولی برخی کرامت را در اطعام می بینند. کرامت یک روحیه خداخواهی است و خود را با عطای مال یا عطای جان خود را نشان می‌دهد. برای یک عالم و فاضل کرامت می‌تواند ایفای نقش برای جامعه باشد، پس به روز و با مردم و انقلاب بودن اهمیت دارد. دولت هم تلاش دارد در مسیری که ریل گذاری که امام و رهبری کردند، حرکت کند. برخی دولت صدها شعار دارند اما گفتمان آن است که در دل مردم نهادینه شود. دولت مجری گفتمان امام و رهبری است که در جان مردم قرار گرفته است. هرجا مردم انحرافی از این گفتمان ببینند، تذکر می دهند. این گفتمان قابل اندازه گیری است. راهکار رفع مشکلات فرهنگی توجه به رویکرد فرهنگی انقلاب و رفع مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.
رئیسی با بیان اینکه وظیفه من طلبه انجام وظایف شرعی و اجرای عدالت است، گفت: توجه به خدا، خواسته مردم و خودباوری و اعتماد به داشته ها بسیار مهم است. از ابتدای دولت بنای ما این بود که نگاه عقلانیت انقلابی باشد. برخی فکر کردند در بیماری کرونا با دو تلفن می‌توان مساله را حل کرد، نه دنیا فهمید رویکرد دولت ما فرق کرده است. در شورای عالی انقلاب فرهنگی سند 2030 لغو شده بود ولی با 27 سند دیگر ابلاغ نشده بود. لغو سند 2030 را در ابتدای دولت امضا کردم. تبیین این نگاه را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام دادم و گفتم چرا روی این سند حرف داریم. ما منطق داریم. ما سند تحول آموزش و پرورش داریم و براساس اسناد خود عمل می کنیم. از تجربه دیگران استفاده می کنیم ولی سند دیگران را که مظاهر فساد دارد را اجرا نمی کنیم. از نسخه های دیگران بدون مطالعه و بومی سازی و مطابقت با فرهنگ دینی و بومی خود استفاده نمی کنیم.
وی با اشاره به اینکه در ماه های ابتدایی دولت، می‌گفتند چگونه می خواهید کشور را اداره کنید، گفت: شما نگران تورم هستید که کاهش تورم را دولت دنبال می کند. هرآنچه موجب تورم می شود را دولت شناسایی کرده و تلاش می‌کند آنها را از بین ببرد. گزارش‌های جهانی مثل صندوق بین اللملی پول حاکی از این است که رشد اقتصادی، رشد واردات و صادرات و کنترل تورم بدست آمده است. تولید ما با قبل قابل مقایسه نیست. ما باور داشتیم کشور با وجود تحریم ها و تهدیدها می تواند اداره شود. یقین داریم کشور ظرفیت دارد و تحریم‌ها بی خاصیت شده و کشور می تواند تحریم ناپذیر باشد. کشورهای دنیا اعتراف دارند ایران کشوری پیشرفته و فناور است.
رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه‌هایی که دشمن بیشترین فشار را آورده است، ما بیشترین موفقیت را به دست آورده ایم، افزود: اطمینان می‌دهم که دولت می‌تواند حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ را با آموزه های انقلاب پیش برد. ما در همه حوزه ها در حال پیشرفت هستیم. 
وی افزود: در همه تصمیم گیری نگاه به فقرا، اقشار کم درآمد در اولویت است. مشکلاتی حل شده است. راه هایی را هم باید طی کنیم تا سایر مشکلات حل شود. نسبت به افزایش حقوق مستمری بگیران و افرایش خدمات به آنها گام هایی برداشته شده است. صد هزار نفر از پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خارج شدند. اولین بار کسانی پشت در کمیته امداد نداریم و کسی متقاضی نیست. این به معنی نبود مشکل نیست بلکه جهت گیری، درست است. 10 سال قبل این دولت کمتر از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم در سال اول دولت رشد به 4 درصد رسید، در سال 1402 رشد اقتصادی بیش از 6 درصد رسیده است این یعنی تولید ناخالص رشد داشته است.
رئیس جمهور ادامه داد: تولید خودرو از 700 هزار به یک میلیون و 300 هزار رسیده است یعنی نزدیک دو برابر شده است. در محضر رهبر انقلاب عرض کردم که در 1401، در صنعت 42 میلیارد دلار اختصاص دادیم که این عدد در 1402 به 45 میلیارد دلار رسید. اعلام کردیم که عرضه ارز در کشور 69 میلیارد دلار است و به تولیدکنندگان گفتیم نگران نباشید. عددسازی های کانال های مختلف و ایجاد انتظارات تورمی جلوه ای از جنگ اقتصادی است.
رییسی در ادامه با اشاره به اینکه ما در جنگ ترکیبی هستیم، گفت: رشد تجارت ما کاملا متفاوت شده است. توجه به سفره مردم مورد تاکید دولت بوده است. کالابرگ برنامه ای بوده که سفره مردم با قیمت ارز پیوند نخورد. 62 میلیون نفر از این امکان استفاده کردند. توجه به فتنه دشمن و مدیریت داخلی مهم است اما جنگ روانی، اقتصادی و رسانه ای علیه کشور ما ادامه دارد. جنگ افروزان بدانند دماغشان به خاک مالیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این دولت تنش آبی 5000 روستا حل شده است، گفت: 22 هزار مگاوات کسری برق داشتیم اما در این مدت 8000 مگاوات برق تولید شده است. برق صنعتی را از مسکونی جدا کردیم تا خود کارخانه ها برق تولید کنند. اجازه بدهید لب نگشایم در حوزه های مختلف چه تحویل گرفتیم که دشمنی‌های بسیار در این مدت شده است و کشور را باناترازی تحویل دادند اما مشکلی که حل نشود، نداریم. دیگران حل مشکل را به دست بیگانگان می‌دانستند ولی ما به بیگانگان اعتماد نداریم و حل مشکل را به دست جوانان و ملت می دانیم.
وی ادامه داد: روحیه ضد فساد در دولت مورد تاکید قرار گرفته است. اصلاح ساختارهای فسادزا و شناسایی افراد فاسد مورد تاکید ماست. اجرای فساد با عدالت تطابق ندارد. ملامت‌ها و جوسازی‌ها ما را از اهداف‌مان باز نخواهد داشت. ما از ملامت ملامت کنندگان نه خسته می‌شویم و نه میدان را خالی خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1228579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش هنرمندان و مجریان تلویزیون به شهادت ابراهیم رئیسی و همراهان

خاندوزی: یارانه نقدی اردیبهشت امروز پرداخت می‌شود

پرشدگی سدها به 68درصد رسید

خروج گانتس از کابینه اضطراری؛ کابوسی برای نتانیاهو

وزیر ارشاد: در فقدان رئیسی روح عدالت‌شناسان عالم به درد می‌آید

پرچم ساختمان وزارت خارجه نیمه برافراشته شد

جلیلی: تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب، سرمایه گران‌سنگ شهید رئیسی است

اطمینان وزیر کشور به مردم پس از شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

اعلام آمادگی رئیس ستادکل نیروهای مسلح برای کمک و همراهی با دولت به ریاست مخبر

اخبار لحظه به لحظه درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان؛ پنج روز عزای عمومی در کشور اعلام شد

پیام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت گونه آیت الله رییسی

5 موقعیتی که افراد درون‎گرا را آزار می‌دهد

افشای اسناد تازه از تلاش مصر برای تخریب هزاران تونل حماس

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار؛ دلار به کانال 57 هزار تومان بازگشت

برنامه ترامپ در صورت پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024

تلاش سنای آمریکا برای تصویب لایحه امنیت مرزها

چهره ها/ واکنش «خاله شادونه» به شهادت رئیس‌جمهور

اعلام پنج روز عزای عمومی در کشور

آخرین تصویری که از رییس جمهور در بالگرد به جا ماند

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت ریاست جمهور اسلامی ایران: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»

پیام رئیس دولت اصلاحات درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان

«مخبر» مدیر قوه مجریه شد

با دستور مخبر 6 کمیته اجرایی برای مدیریت امور ایام پیش رو تشکیل شد

جزئیات شایعه ترور سردار رادان فرمانده ناجا از زبان خودش

خاطره علی مطهری، از شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی

وزیر خارجه لبنان: من یک دوست را از دست دادم

پیام لاریجانی درپی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهوری

اعلام 5 روز عزای عمومی از سوی رهبر انقلاب اسلامی

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

وزیر اقتصاد: این حادثه تلخ خللی در عزم سایر خادمان ملت در انجام وظایف وارد نمی‌کند

اعلام 3 روز عزای عمومی در لبنان به خاطر شهادت رئیس‌جمهور ایران

تحلیف رئیس جمهور جدید تایوان با اتهام‌زنی علیه چین

پیام تسلیت معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت برای شهادت رئیس‌جمهوری

این فیلم برگرفته از یک اتفاق واقعی است

آخرین سفیر؛ کارنامه دیپلماتیک اردشیر زاهدی

پیام تسلیت مرکز گسترش برای شهادت رئیس جمهور ایران

بازتاب خبر شهادت رئیس جمهور در مطبوعات و رسانه‌های جهان

نماهنگی زیبا در وصف شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

سرودن شعری زیبا در وصف شهید ابراهیم رئیسی

اجتماع مردمی در سوگ شهادت رئیس جمهور و همراهان در بوشهر

احمدی نژاد به رهبر انقلاب تسلیت گفت

شوکه شدن شهروندان از شهادت رئیس جمهور و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد

روایت جمشیدی از واکنش شهید رئیسی به ناملایمات

آخرین قاب سید با مردم

توصیف پوتین از شهید رئیسی: سیاستمدار برجسته‌ای بود که جان خود را وقف خدمت به کشور کرد

امیرعبداللهیان مرد بلند قامت دیپلماسی؛ از ابتدای شروع وزارت خارجه تا شهادت

جلوگیری از تنش در منطقه بخشی از مذاکرات مسقط است

معاملات اوراق و گواهی سپرده بورس کالا لغو شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی