اخبار محرمانه

آخرين مطالب

«هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد فرهنگی اجتماعی

«هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - مهر / سی و یکمین دوره جشنواره فیلم مستند «هات داکس» تورنتو با معرفی بهترین فیلم‌ها در بخش بین‌المللی و کانادا برندگانش را شناخت.
به نقل از ورایتی، فیلم «کِشت انقلاب» به کارگردانی نیشتا جین که درباره کشاورزان هندی است که علیه قوانین جدید مربوط به زمین قیام می‌کنند، جایزه بهترین فیلم مستند بین‌المللی را در جشنواره بین‌المللی مستند «هات داکس» کانادا همراه با یک مبلغ 10 هزار دلاری دریافت کرد.
کسب جایزه برتر هیات داوران در جشنواره به این معناست که فیلم جین که اولین بار در «هات داکس» دیده شده، واجد شرایط بررسی در بخش بهترین فیلم مستند در جوایز اسکار خواهد بود.
دیگر برنده جایزه ویژه هیات داوران در بخش مستند بین‌المللی «مرگ یک قدیس» بود که مستندی درباره کارگردان پاتریشیا بابال بندک را تصویر می‌کند که دخترش در همان روزی که مادرش 24 سال قبل توسط 2 مرد مسلح در آن کشور آفریقایی کشته شد، به دنیا می‌آید و او تصمیم می‌گیرد به زادگاهش در اوگاندا بازگردد.
جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی به مبلغ 10 هزار دلار به پابلو آلوارز-مسا برای فیلم «تالاب سرباز» تعلق گرفت که درباره کمپین 2 قرن پیش سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا است.
هیات داوران از این فیلم برای بیان مسایل بی‌شماری از میراث پسااستعماری از جمله تخریب محیط زیست، زمین و مسایل نظامی که در بینش هنری قوی فیلم منعکس شده و نیز تعهد به فیلمبرداری خیره کننده به صورت 16 میلی متری تجلیل کرد.
جایزه ویژه هیات داوران برای یک مستند بلند کانادایی به کارگردانان مایکل مابوت و لوکا روزنبرگ لی به «هر راه دیگری: داستان جکی شین»، در مورد یک پیشگام سیاهپوست از نشویل اهدا شد.
جایزه بهترین مستند با تاثیر اجتماعی به ارین لاو و امبر اسپینوزا جونز برای «ایستادن بر فراز ابرها» تعلق گرفت که داستان سفر سه خانواده بومی هاوایی برای دفاع از کوه مقدس خود را نشان می‌دهد.
در همین بخش، هیات داوران از «دیوی» ساخته سوبینا شرستا به دلیل تصویر کردن مبارزه بی‌پایان یک زن برای قربانیان بی‌صدا و نادیده گرفته شده خشونت جنسی دوران جنگ تقدیر ویژه به عمل آورد.
«نبرد برای لایکیپیا» به کارگردانی دافنه ماتزیارکی و پیتر موریمی برنده جایزه جدید سرزمین / آسمان / دریا برای یک مستند بلند استثنایی در بخشی رقابتی به همین نام شد.
هیات داوران گفت: این فیلم نگاه فوق‌العاده‌ای به هر 2 سمت کشوری پسااستعماری دارد که در آن تغییرات آب و هوایی مردم را وادار می‌کند تا به بدترین نمونه خود بدل شوند. همچنین این فیلم نگاه شفاف و سرسختانه‌ای در مبارزه مداوم کنیا برای حقوق زمین‌های بومی در دوره خشکسالی سخت ارایه می‌کند.
هیات داوران همچنین از «یینتا» به کارگردانی جنیفر ویکهام، برندا میشل و مایکل تولدانو که درباره مردم «ووتسووتن» (مردمان بومی بریتیش کلمبیا) در مقابله با عبور لوله‌های نفت از زمین‌هایشان است تقدیر ویژه به عمل آورد.
جایزه فیلمساز نوظهور کانادایی به لورنس لِوِسک برای فیلم «اوکوریمونو» رسید که درباره بازگشت زنی به ناکازاکی برای پاکسازی خانه مادرش پس از 20 سال غیبت است. هیات داوران از این فیلم به عنوان فیلمی آرام اما جدی درباره خاطره خانواده و مرگ یاد کرد.
جایزه بهترین فیلمساز بین‌المللی نوظهور به فن وو، کارگردان فیلم «ژی ژی» تعلق گرفت که به بررسی مضامین زن بودن، خودمختاری و خودسازی از طریق خاطرات ویدیویی و آرشیوهای شخصی می‌پردازد. هیات داوران همچنین از اسماعیل واسکز برنابه کارگردان فیلم «ترانه‌های بافندگان» که مستندی مکزیکی درباره بافندگان است تقدیر ویژه به عمل آورد.
«سکوت دلیل» کومیانا نواکوا، تحقیقی درباره اردوگاه‌های فوچا در طول جنگ بوسنی و هرزگوین، جایزه بهترین فیلم مستند با طول متوسط را دریافت کرد و از فیلم «مرد جدید» اثر کارلوس یوری سیونینک تقدیر ویژه به عمل آمد.
جایزه بهترین مستند کوتاه بین‌المللی به جانت هاربورد برای «اوتیسم خود را بازی می‌کند» اهدا شد و هیات داوران از «کریسمس، هر روز» فای تساکاس تجلیل ویژه کردند.
جایزه بهترین مستند کوتاه کانادایی به «آیا من لاغرترین فردی که تا به حال دیده‌اید؟» ساخته ایشا مارجارا اهدا و از «درخشش» ایزابل گریگنون فرانکه تقدیر شد.
جایزه اسکاتیابانک به انتخاب دانشجویان مدرسه‌های سینمایی هم به «اعتصاب» به کارگردانی جوبیل مونوز و لوکاس گیلکی تعلق گرفت. این جایزه به مستندی که بالاترین امتیاز را در نظرسنجی مخاطبان دانشجویی دریافت کرده، اهدا می‌شود.
آلیسون دوک تهیه کننده کانادایی فیلم «مادر جدا از هم» لوری تاونشند جایزه دان هیگ را دریافت کرد که به یک تهیه کننده برجسته کانادایی مستقل به منظور قدردانی از دیدگاه خلاقانه، کارآفرینی و کارآفرینی اهدا می‌شود.
جایزه تجلیل از یک فیلمساز کانادایی با دیدگاهی پرشور، حس قوی عدالت اجتماعی و حس شوخ طبعی هم به میثم معتضدی رسید.
همچنین جمعه شب، رائول پک فیلمسازی از هاییتی، جایزه دستاورد برجسته را دریافت کرد.
اهدای جوایز در حالی صورت گرفت که «هات داکس» 2024 چند روز پیش از شروع این دوره، با خروج کارگردان هنری حسین کوریمبوی و 10 برنامه نویس روزهای ناآرامی را تجربه کرد.
برگزارکنندگان «هات داکس» گفتند که در مجموع، 15 جایزه جمعه شب در مرکز نوآوری اجتماعی در تورنتو طی مراسمی که هیچ رسانه‌ای به دلیل ظرفیت محدود دعوت نشده بود، اهدا شد.
سی و یکمین دوره جشنواره «هات داکس» که از 25 آوریل شروع شده امشب یکشنبه 5 ماه می به کار خود پایان می‌دهد و پس از آن برنده جایزه تماشاگران برای بهترین مستند کانادایی با یک جایزه نقدی 50 هزار دلاری را معرفی می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1226918/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محاسبه قیمت مسکن هنوز با دلار 40 هزار تومانی

شرایط ثبت‌نام خودروهای برقی اعلام شد

تظاهرات شهرک‌نشینان برای برکناری «نتانیاهو»

تو جریان داری که من نبضم هنوزم میزنه

گل بود و به سبزه نیز آراسته شد

روایتی از آموزش هسته‌های اولیه حزب‌الله و حشدالشعبی توسط سردار حاج‌رحیمی

حمله اسرائیل به رفح چه تاثیری بر وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در غزه داشته است؟

تولد بامزه عروسک‌های مهمانی برای آقای مجری

اثاث‌کشی قالیباف به دفتر جدید؟

چرا مردم بیش از بیکاری از تورم متنفر هستند؟

آموزش ساخت جعبه هدیه جالب

چرا واردات خودرو همچنان با مشکل روبرو است؟

محسن زنگنه: دولت باید پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد

تاثیر مدل اقتصادی ماهاتیر محمد بر برنامه هفتم توسعه کشور

معاون وزیر نفت: تعداد کالاهای ممنوعه برای واردات به 250 قلم رسید

شمار تلفات امروز ارتش اسرائیل در «رفح» به 20 کشته رسید

هیچی تو زندگی ارزش مردن رو نداره!

فلاحت‌پیشه: سال 97 گفتم بشار اسد روزی از پشت به ایران خنجر خواهد زد

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

نماینده پارلمان اسپانیا تشریح کرد: شباهت تاریخ اسپانیا به اکنونِ فلسطین

وضعیت سخت بیماران فلسطینی در سایه حملات اسرائیل

رأی‌گیری برای انتخاب رئیس پارلمان عراق بی‌نتیجه ماند

افشاگری هیئت اعزامی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

رئیس پیشین موساد دست نتانیاهو را رو کرد

هلاکت 5 نظامی اسرائیلی در کمین رزمندگان قسام

سقف خانه پدریت سقف امن زندگی منه

اعلام زمان برگزاری مراسم یادبود زری خوشکام

عبدی خطاب به رئیسی: نمی‌شود سلطان سکه را اعدام کنید اما نوبت به وزیر خودتان که رسید، همه چیز غیرشفاف شود

شهرداری پول اضافه از مردم گرفته است؟

روایت اسرای فلسطینی از شکنجه و شرایط غیرانسانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

متهمان ردیف اول تراژدی مشهد

ترس از بمب گذاری جشنواره کن را مختل کرد

انتقاد نماینده مجلس از مخالفان تعطیلی شنبه‌ها: اینکه روز خدا را به یک کشور دشمن نسبت بدهیم، درست نیست

لزوم تصفیه کامل در فوتبال ایران

توقف روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

دیگه عشق ممنوعه که نیست

تجربه رفتن به داخل راکتور هسته‌ای همراه با رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه «بی‌واسطه»

دیدار سفیر ایران در عربستان با امیرعبداللهیان

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر: صنف طلا دلال ندارد

لاپید: گانتز باید امشب خروج از ائتلاف دولتی را اعلام کند

کره شمالی خواستار مهار رژیم صهیونیستی توسط آمریکا شد

آخرین وضعیت مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی؛ آمار تلفات صهیونیست‌ها افزایش یافت

عکس‌های عاشقانه شبنم قربانی و همسرش در یک مراسم

هر دم از این باغ بری می‌رسد

دریافت نات‌کوین رایگان در آبان‌تتر (فرصت محدود)

نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی: ما آشکارا در حال شکست هستیم

ابوعبیده: نتانیاهو کشته‌شدن نظامیانش رابرمبادله اسرا ترجیح می‌دهد

هنوز سر حرفی که به من زدی هستی؟

عبور مردم از چهره‌های شاخص سیاسی به روایت ایمانی

زنگ خطر فدرال رزرو برای روند صعودی طلای جهانی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی